štvrtok 30. marca 2017

Zlý smer?


Tento týždeň som cestovala MHD. Kúsok do mňa sedel malý chlapec, mohol mať tak asi 4 maximálne 5 rokov.. možno aj tri. Sedel vedľa svojej mami. 
K ním si prisadli dve dievčatá. Ešte ani poriadne nesedeli a on povedal: 
"Oni sú tučné."
Síce ho mamina hneď zariakla, že nech prestane hovoriť kraviny, opäť sa na ňu pozrel a povedal: 
"Mami, ale oni sú fakt tučné." 
A niekoľko krát za sebou to zopakoval. 
Nedalo mi a pozrela som sa na tie baby a podľa mňa neboli tučné, ako povedal chlapec, boli to normálne zdravé baby. 
Aby som ešte pokračovala, chlapec bol chvíľu ticho no potom zase hovoril mamine, že oni sú tučné. 
Áno, určite to počuli aj oni a viem si predstaviť ako sa cítili nepríjemne. Samotnú mňa by také niečo dosť zasiahlo. 
Čo ak to, ako vyzerajú nie je ich chyba, čo ak majú nejakú chorobu, čo ak to je dedičné, čo ak ,,vďaka" týmto slovám budú anorektičky. 

A tu sa dostávame k otázke, kam spejeme? 
Už malé deti odsudzujú druhých, neznámych ľudí podľa vzhľadu a výzoru.
Keď teraz učíme rozmýšľať tieto deti týmto smerom, ako budú rozmýšľať o 10, 15 rokov?
Chceme fakt toto?

Už dlhšie sledujem to, ako dievčatá sa vyhladujú aby boli štíhle. Aby sa podobali na modelky, na fitnesky, na svoje chudé kamarátky, a pritom trápia samé seba.

Prosím, zastavme tento trend. 
Trend odsudzovania a ponižovania tých, ktorí sú iní ako "dokonalý". 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára